klachtafhandeling

Als je een klacht hebt over een product van BabyNatura.nl, dan verwachten we dat je zo snel mogelijk, een gedetailleerde beschrijving van je klacht mailt naar klantenservice@babynatura.nl. Na ontvangst van de mail zullen we bevestigen dat we deze ontvangen hebben.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Na het ontvangen van een klacht proberen wij zo snel mogelijk, doch binnen uiterlijk tien (10) werkdagen te reageren op de klacht. Mocht het gebeuren dat wij niet binnen deze termijn inhoudelijk op de klacht kunnen reageren, dan zullen wij dit via mail laten weten en daarbij een indicatie geven van de termijn waarbinnen wij wel met een gedegen reactie kunnen komen.

geschillen

Geschillen kunnen, met inachtneming van artikel 15 van onze Algemene Voorwaarden, door één van de partijen (klant of BabyNatura.nl) worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

De geschillencommissie neemt een geschil alleen in behandeling als deze eerst, binnen een redelijke termijn, is voorgelegd aan BabyNatura.nl.

branchegarantie

De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.